النسخة الكاملة

محمد رمضان يحذف فيديو جلسة مساج ويطالب الجيوش العربية بالحرب - صور

الخميس-2023-10-19 10:34 am
جفرا نيوز -

جفرا نيوز - حذف الفنان محمد رمضان من على حسابه الخاص بـ"إنستغرام" مقطع فيديو له أثناء خضوعه لجلسة مساج وباديكر وماسكات للوجه في نيجيريا، استعدادًا لحفلته هناك.

وجاء حذف رمضان للفيديو، بعد تعرضه لحملة انتقادات واسعة من قبل الجمهور، الذي قارن بين ما ينشره رمضان وتضامن عدد كبير من النجوم وإعلان الحداد في مصر بسببب ضرب مستشفى المعمداني في غزة.

وبعد حذف الفيديو نشر رمضان فيديو آخر وجّه فيه رسالة شديدة للهجة للدول العربية وحكامها.

وقال رمضان في الفيديو: "السلام عليكم ورحمة الله وبركاته، ربنا يصبر أهالي الشهداء، ويرزقهم الاستقرار والنصر القريب إن شاء الله، كم الرسائل اللي بتجيلي وعايزني أنزل حاجة، وعايزين صوتنا يوصل، يوصل لمين؟ يعني عايزين صوتنا يوصل لمين برا بلادنا؟ صوتنا يوصل لبلادنا، بلادنا عندها جيوش وعندها أسلحة، وبنشتري أسلحة ودبابات وبنشتري طيارات، وبنسيبها لحد ما تصدي ونشتري غيرها، هنستخدمها إمتى أسلحتنا وجيشنا وجيوشنا؟"

وتابع: وصوتنا يوصل لمين برا؟ إحنا عايزين مين برا يدافع عننا؟ قمة الجبن وقمة عدم الرجولة لما نقول إن إحنا عايزين نكتب بالإنجليش عشان برا يعرفوا إن إحنا بننضرب".

وأضاف منفعلاً: وأنت فين أنت؟ فين بلدك وفين جيشك؟ صوتك يوصل لحكومتك، قول لحكومتك طلع السلاح وروح حارب، إنجليش إيه؟ مين هيدافع عن عربي زيه زيك ما نقول كلام عاقل".
© جميع الحقوق محفوظة لوكالة جفرا نيوز 2024
تصميم و تطوير