عوض لـ "ميلودي" تجهيز غرف عزل في مستشفى البشير.. وخطة احترازية لضمان الجاهزية المطلقة حنيفات: الاردن الدولة رقم واحد في مخزون القمح الكويت تطلب معلمين أردنيين - تفاصيل الحكومة: التحلية هي السبيل الأمثل لمشكلة المياه شكاوى من انتشار التسول في الجيزة الحكومة: المنظفات الأردنية تنافس نظيرتها العالمية طقس الأردن..أجواء لطيفة إلى معتدلة في المرتفعات والسهول الاثنين والثلاثاء الأردن يشارك بمؤتمر الدوحة الدولي 300 ألف دينار سنوياً لإلحاق الطلبة ذوي الإعاقة في مدارس مؤهلة ضبط 30 طنا من مواد التجميل منتهية الصلاحية المنتدى العالمي للأرض ينطلق في البحر الميت اليوم بمشاركة أكثر من 64 دولة وفيات الأردن الإثنين 23-5-2022 الاردن: احتمالية تساقط زخات محلية في الشمال طقس العرب: التقلبات الجوية مستمرة حتى حزيران الأردن يدين قرار محكمة اسرائيل السماح لمتطرفين باقامة طقوس في الاقصى الطاقة النيابية: الحكومة لم تقدم تقرير انقطاع الكهرباء الأرصاد: هبّات رياح قد تتجاوز سرعتها 60 كم/ساعة عصفور والسلفيتي عضوين في مجلس محافظة الزرقاء ولي العهد يفتتح المرحلة الأولى لمشروع مصنع "جيا للألبسة الجاهزة" الزراعة: وقف استيراد القرود مستمر منذ سنوات
شريط الأخبار

الرئيسية / اخبار فنية
الأربعاء-2022-01-12 09:34 am

عدوية شعبان عبد الرحيم "أخي طردني من البيت وأختي استأجرت من يقتلني"

عدوية شعبان عبد الرحيم "أخي طردني من البيت وأختي استأجرت من يقتلني"

جفرا نيوز - نفى عدوية شعبان عبد الرحيم ما أكده شقيقه خميس حول عدم وجود خلافات على الميراث بين أبناء الفنان الراحل، وقال عبر حسابه على تطبيق التيك توك : " أنا تعبان أوي.. تعبت خلاص، الأخ اللي يمشي أخوه من البيت عشان خاطر الفلوس، يبقى أصله مش جدع، وأنا خلاص عملت لأخويا بلوك من قلبي مش التليفون بس، وأنا أخوك الصغير، وبقولك مش مرضي باللي حصل، أنا مش عاوز فلوس خلاص".

 

وتابع: "أقسم بالله لو الفلوس اللي هتيجي من حاجة أبويا 10 مليون جنيه، أنا مش عاوز منهم جنيه، ولو أنتم هتبقوا مرضيين خلاص، اعملوا كده".

وأضاف: "أنا كان معايا فلوس كتير أوي وضيعتها، مخدتش من حد فلوس، ولو خدت احنا لسه لينا حاجات نبيعها وأدفع اللي عليّ، أما إني كان معايا عربية ومبقاش معايا فأنا قفلت منها، كان عليّ مبلغ لأختي وبعتت لي ناس من قرايب جوزها على الطريق زنقوا علي عشان ياخدوا مني فلوس أو العربية أو يقتلوني".

 


وعلق عدوية شعبان عبد الرحيم على الفيديو كاتبا: "أنا مش عايز ورث من حد ولا عايز حاجة أبدأ غير الأدب والاحترام بجد سبوني أعيش في هدوء من غير مشاكل لأن أنا في بداية طريقي وأنا عايش بعيد عنكم محدش عارف عني حاجة أبوس إيديكم سيبوني أقف على رجلي عشان أنا عندي 7 عيال وأنا لوحدي دلوقتي وأبويا مش جمبي عشان يشوف أخويا وهو بيمشيني من البيت".

الجدير ذكره أنه نشبت في الفترة الأخيرة أزمة بين عدوية وعصام ابني شعبان عبد الرحيم، وذلك بسبب توزيع إرث والدهما، حتى وصلت الأمور بينهما إلى طرد عدوية من منزل والده الذي كان يعيش فيه مع زوجته.
ويكي عرب