النسخة الكاملة

والد حسام حبيب يثير الجدل بتعليقه بعد خروج شيرين من المصحة النفسية

الخميس-2022-11-06 10:36 am
جفرا نيوز -
جفرا نيوز - أثار حسين حبيب، والد الفنان المصري حسام حبيب، الجدل بتعليقه بعد خروج الفنانة شيرين عبد الوهاب من المستشفى، الخميس الماضي، عقب مكوثها فيه 20 يومًا تقريبًا في مصحة نفسية للعلاج من الإدمان على المخدرات.

وقال والد حسام حبيب، الذي هاجم ابنه مؤخرًا جراء تصريحاته عن أزمة شيرين: ”وتظن أنها النهاية، ثم يصلح الله كل شيء".

كما وثق مقطع فيديو وقولا مقتبسا من الكاتبة آية شعيب تقول خلاله: ”شايفاك ياللي عايز ترجع للإكس..أفتكر إني قولتلك بلاش، الحنين للماضي منطقي بس مش مبرر للرجوع لنفس الأزمة".

وبعدها ربط الجمهور تعليقاته بأنه يوجه رسالة لابنه حسام حبيب، ويعلن عودة الثنائي بطريقة غير مباشرة.

ليرد بعد ذلك على ردود الفعل قائلا: ”الناس اللي بتكتب علي لساني تصريحات تتقي الله.. اللغة اللي بيكتبوا بيها لغة رخيصة ..احنا لا نعرف اكس ولا مكس أنا ماليش اي تصريحات مع حد وكله فبركة وكذب عشان التريند".

عودة حسام حبيب وشيرين عبد الوهاب

وسبق وأن أعلنت صديقة لحسين حبيب عبر صفحته بموقع فيسبوك، عودة حسام حبيب لشيرين عبد الوهاب قريبا، فكتبت: "اعلن أنا المستشارة داليا يونس عن خروج شيرين عبدالوهاب من المستشفى اليوم، وشيرين عبدالوهاب مش مدمنة كلها كانت أدوية مضادة للاكتئاب، وأعلن عن عودة شيرين عبدالوهاب لزوجها حسام حبيب قريبا".

هجوم والد حسام حبيب على ابنه مؤخرًا
وكان حسام حبيب قد اعتبر تصرفات ابنه مع شيرين عبد الوهاب خاطئة، إذ كتب عبر حسابه في فيسبوك: ”هو ينفع أخالف شرع ربنا بحجة إني أحمي أولادي البنات؟ ليها الثلثين والأهل ليهم الثلث بعد عمر طويل".

وأضاف: ”حطمت زوجتك بجهلك بشرع ربنا، ولو كنت بتسأل أبوك كان أرشدك للحق والكل طلع كسبان يا قاطع صلة الرحم وعاصي أبوك".

وقال في منشور آخر: ”إنت بتقول لما رجعت ليها العربية، واحد بيشتغل معاها أخد العربية اللي بخمسة مليون وقالها هابقي أديكي بيها شغل، وواحد محاسب تعرفه قريب شكالها حاله أعطت له 100 ألف دولار وخلع، وإنها بتكتب شيكات للناس على بياض".

وتابع: ”إنت كده بتدي مبرر لأهلها ليحجروا عليها وبتطلعها إنها سفيهة وعبيطة، وأنا من معرفتي بيها أنها واعية وناصحة، بتيجي تكحلها تعميها، اسأل أبوك يقولك تقول إيه".

ولفت: ”رايح تقول لعمرو أديب إنك ماتعرفنيش من 14 سنة، آه ما بتعرفنيش إلا للمصلحة، وعشان تاخد فلوس، وما دخلتش بيتي سبع سنين وجيت بس تاخد فلوس وقلت ما بتشتغلش عشان شيرين ومشاكلها كانت شغلاك بقالك سنة مطلقاها ما اشتغلتش ليه بطل حجج، وخليك راجل أنت فعلا مش تربيتي، ست طلعت من بيت مامي على بيت مراتك".

وأضاف حول شقيق شيرين: ”هو ينفع؟ أخوها بقاله أكتر من عشرين سنة بيراعي أخته وهي مصدر رزقه أجي أقفل عليه الحنفية ويقعد أربع سنين من غير شغل وراجع تاني تقفل عليه الحنفية هو وأمه وأخته وعايز يسيبك، يا ناوي على قوتي يا ناوي على موتي، الزوج يتعوض الأم والأخ ما يتعوضوش".
© جميع الحقوق محفوظة لوكالة جفرا نيوز 2024
تصميم و تطوير