النسخة الكاملة

مصطفى قمر يكشف عن حبه الأول.. ويعلق: البنات بيخطبوا ابني مني ..فيديو

الخميس-2020-10-16 11:46 am
جفرا نيوز -
تجفرا نيوز - صدّر اسم الفنان المصري مصطفى قمر، عمليات البحث عبر محرك "غوغل" واستطاع أن يدخل قائمة التريند عقب تصريحات له، كشف فيها عن حبه الأول وعلاقته بأبنائه، موضحًا أن حبه الأول كان من "بنت الجيران".

وفي تفاصيل تلك القصة، قال مصطفى قمر في مقابلة تلفزيونية له: إنه كان يخرج إلى "البلكونة" في منزله وكان يعزف بها حتى تخرج "بنت الجيران" على صوت عزفه، معقبًا: "كنت بطلع (الأورج) وأحطه على السور وأوصل السماعات وأعلى الصوت على الآخر".

وتابع مصطفى قمر قائلًا: "أنا كنت بعزف عشان تطلع وكان بيني وبينها يجي 6 عمارات ووقتها كل الناس بتطلع في البلكونات يشتكوا من إني صدعتهم".

وعن ابنه "تيام" قال مصطفى قمر: "ده عنده كاريزما خلت الناس تحبه في المسلسلات اللي ظهر فيها مش عشان ابني، والكلام ده ظاهر عليه من صغره، رغم إن جاله فترة كان ماشى ورا إياد واللي يعمله يعمل زيه".

وأضاف مصطفى قمر قائلًا: "أنا شفته مرتين بيمثل وهو صغير الأولى كانت وهو طفل وكان بيعمل مسرحية بالإنجلش ولقيت الناس الموجودة بتضحك من اللي بيعمله.. والمسرحية التانية كانت بالعربي وكوميدية أيضًا وكان اسمها (الأرانب)، وكنت أجيب صحابي نتفرج واتفاجئت مفاجأة غريبة لإن في مشهد بيتخانق مع مراته وفجأة بيقلع الروب والبيجامة وفجأة بقى بالملابس الداخلية فقلت لأ أنا معرفهوش".

عن سبب تسميته ابنه "تيام" بهذا الاسم قال مصطفى قمر مازحاً: "أنا سميته تيام بالاسم ده عشان كل الناس اللي تنده عليه تتلخبط فيه عشان يفضل يدعي عليا طول عمره"، مبينًا أنه في البداية كان يريد تسميته "تميم" أو "متيم"، معقبًا: "كان ليا صديق قالي على اسم واحد بتاع بيتزا شافه اسمه تيام فعجبني وسميته بقى بالاسم ده".

وأضاف مصطفى قمر، وهو يتحدث عن الفرق بين جيله وجيل ابنه تيام، قائلًا: "ربنا اداهم مزايا كان نفسنا يحصلنا إحنا في جيلنا لأن أنا دخلت الفن بمجهود ذاتي.. وكان نفسي أدرس وأتعلم شوية ولكن كان الموضوع عندي موهبة فقط وكنت بتعلم من الأساتذة حواليا، ولكن تيام من صغره اتولد في بيت فني وبقى فاهم اللعبة من الأول".

يُذكر أن مصطفى قمر، طرح مؤخرًا أغاني ألبومه الجديد "لمن يهمه الأمر 2" والذي يضم 7 أغاني بينها: "مسافر، عجوز في المدينة، دُقي عودك، حبك على جبيني، هغنيلك".