فيفي عبده ومروة صبري تساندان هيفاء وهبي - فيديو

جفرا نيوز - يتواصل دعم النجوم ومشاهير الفن للنجمة اللبنانية، هيفاء وهبي، بعد أن انتشرت صور للأخيرة من موسم الرياض في السعودية، بدت فيها بملامحها غير الحقيقية جراء الإضاءة وطريقة التصوير، وتعرضت على إثرها للتنمر والانتقادات.

وكان أحدث الداعمين للفنانة المصرية فيفي عبده، والتي قالت عبر مقطع فيديو عبر الستوري بحسابها في إنستغرام: ”هيفاء زي القمر من الستات الباربي، الإضاءة كانت ظالماها، هيا خاسة شوية ومن حقها تغير من شكلها امال بتقلدوا الفنانين ليه".

من جانبها علقت الإعلامية مروة صبري خلال حلقتها ببرنامجها ”قعدة ستات"، إن الإضاءة تشكل عاملًا أساسيًا في التصوير ومن الممكن أن تظهر الشخص في أحسن شكل أو العكس.

وأضافت صبري: ”الرجالة طول الوقت يفرجوا ستاتهم على هيفاء وهبي ويقولولهم شوفوا هيفاء، دلوقت بقى هما اللي يفرجوا رجالتهم ويقولولهم هي دي هيفاء؟ على فكرة أنا قابلت هيفاء في الساحل ومشفتش في جمالها الحقيقة قعدت أتأمل فيها ساعة وأقول أيه الجمال ده ما شاء الله وشها وجسمها مفيهمش غلطة".

وتابعت الإعلامية المصرية: ”أكيد حد وصى عليها عشان يصورها من الزاوية الوحشة والضلمة دي ويطلعها بالشكل ده، جربوا بنفسكم تتصوروا صورة بدون إضاءة وشوفوا شكلكم هتطلعوا ازاي".

ياسمين عز: لعبوا في صور هيفاء وهبي

وكانت الإعلامية ياسمين عز، وجهت رسالة دعم هي الأخرى للنجمة هيفاء وهبي، عبر برنامجها ”كلام الناس"، ضد واقعة التنمر التي تعرضت لها الأخيرة، مؤكدة أن صورها التي تداولها بعض المتابعين عبر منصات التواصل كانت بجودة ضعيفة وإضاءة خافتة أثرت على وضعية الصور، بينما ظهرت في صور أخرى ذات جودة عالية بملامحها بشكل طبيعي.

وقالت ياسمين عز: ”هيفاء وهبي كان عندها حفلة في موسم الرياض وكسرت الدنيا أعداء النجاح واللي بيغيروا منها بوظوا عليها فرحتها بالحقد والغيرة وجابوا فيديو متصور بكاميرا موبايل بزاوية من تحت وصور وعملوا عليها فوتشوب وحاجات مش موجودة وينشروها ويكتبوا عليها إلحق هيفاء بتخدعنا بشكلها ولكن هي الست أصلا ربنا خالقها جميلة".

وطالبت ياسمين عز بعدم خداع الجمهور بالصور المتداولة لهيفاء وهبي على هامش حفلها الأخير في موسم الرياض، واستغلال الموضوع ضد النجمة اللبنانية، وعلقت: ”ما تلعبش انت في الصور وتيجي تقول هي دي هيفاء، لأ هيفاء جميلة وعندها الاتنين جمال الشكل وجمال الروح وواثقة في نفسها جدا هي زي الطفلة البريئة وكانت بترد على أسئلة الصحفيين بكل أدب ليه ما تكلمناش عن حفلتها اللي كسرت الدنيا وهي نجمة ما فيهاش غلطة".

وأضافت الإعلامية المصرية: ”الغيرة والحقد هما اللي بيخلوا أصحابهم ياخدوا الجانب السيئ، وأي حد هيصور نفسه من تحت كلكوا هتطلعوا عفاريت وأي واحد فاهم تصوير هيعرف كده وده نفس اللي حصل مع هيفاء".